Sivut

perjantai 17. elokuuta 2012

Ristin ottamisesta

Hei rakas lapseni,

Olen ollut huolissani sinusta, koska et ole kuunellut minua. Olet tahtonut tehdä oman pääsi mukaan, ja olet unohtanut sen, mitä olen sinulle puhunut. Olen edelleen täällä sinun vuoksesi, ja pidän sinusta kiinni. Vaikka olisitkin unohtanut minut, minä en unohda sinua koskaan. 

Tiedän, että on aina helppoa mennä sinne, minne muutkin menevät. On helppoa olla samanlainen, tai ainakin näytellä sitä. On paljon vaikeampaa ottaa ristinsä ja seurata minua, varsinkin silloin, kun se tarkoittaa lähtemistä kulkemaan vastavirtaan. Tiedät, että olen kutsunut sinut täyttämään sen tehtävän, jonka olen jo ennen syntymääsi suunnitellut. 

Minulla ei koskaan ole mahdottomia suunnitelmia. Olen sinun kanssasi, ja tahdon sinun muistavan tämän. Voin käyttää sinua monin eri tavoin, jos annat itsesi minulle. Kätesi on minun kädessäni, ja pidän sinusta kiinni. Tiedät, että en jätä sinua, vaikka päättäisitkin olla seuraamatta minua, ja tehdä oman pääsi mukaan. Varjeleva käteni  on yllläsi niin kauan, kunnes käsket minun lähteä pois elämästäsi, ja siltikin silmäni seuraisivat sinua. 

Älä pelkää, vaan luota minuun. Lue Sanastani, kuinka uskollinen olen ollut halki vuosisatojen, ja kuinka en koskaan muutu. Olen rakastanut sinua, vaikka et ole sitä ansainnut. Olen armahtanut sinut ja antanut syntisi anteeksi. En kadu sitä työtä, jota olen tehnyt sydämessäsi kaiken tämän kautta. Tahtoisin saattaa työni päätökseen sinussa, mutta en aio tehdä sitä, ellet anna minulle tilaa. En tahdo toimia tahtoasi vastaan. Rakastan sinua niin paljon, ettet voi sitä koskaan ymmärtää. 

On noin miljoona asiaa, joiden vuoksi kannattaisi unohtaa kaikki se, mitä olen sinulle sanonut, mutta muista, että vain minulla on iankaikkisen elämän sanat. Haluan sinun muistavan sen, mitä olen tehnyt vuoksesi Golgatalla. Jos tahdot unohtaa sen, että olen kantanut rangaistuksesi ja syyllisyytesi, ja näin ollen saat olla vapaa, niin siitä vaan. Tiedän, että et voi etkä halua unohtaa sitä. Olen laittanut Henkeni sydämeesi, ja Hän muistuttaa sinua kaikesta siitä. Tahdon sinun pitävän uhrini silmiesi edessä, ettet lankeaisi. Kun muistat armoni suuruuden, pysyt oikealla tiellä varmasti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti