Sivut

keskiviikko 21. toukokuuta 2014

Haaste

Sain haasteen Herkkupurkki -blogista.
Oon muistaakseni joskus aiemminkin vastannut vastaavaan haasteeseen, mutta vastailen nyt. :) En tosin ajatellut laittaa haastetta eteenpäin. 

Tässä säännöt:
 1. Ensin pitää kirjoittaa itsestään 11 asiaa.
 2. Seuraavaksi on vastattava haasteen lähettäjän 11 kysymykseen.
 3. Kolmanneksi on haastettava 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa ja
 heille pitää keksiä 11 kysymystä vastattavaksi.
 Takaisin ei sovi haastetta viskoa.

11 asiaa minusta:
1) Olen ollut "kesälomalla" 10 päivää, vuodenmittaisen lähetyslinjan päätteeksi. Huoh.
2) Lainausmerkit edellisessä kohdassa viittaavat siihen, että tämä "loma" pitää sisällään lähinnä väikkärin kirjoittamista tai siihen liittyvää opiskelua.
3) Väikkärin lisäksi tykkään kirjoittaa kaikenlaista muutakin, tosin se kaikki muu kirjoittaminenon jäänyt vähemmälle, pääasiassa tuon ison projektin vuoksi. 
4) Olen 5 sisaruksesta keskimmäinen, mulla on isoveli, pikkuveli, isosisko ja pikkusisko.
5) Kouluaikana mun lemppariaine oli kuvis, jota en silloin mieltänyt oppiaineeksi, koska se oli mulle enemmänkin terapiaa kuin opiskelua. 
6) Tykkään seurata urheilua tv:stä, mutta oman sairauden vuoksi oma urheilu on jäänyt vähiin.
7) Haaveenani on palvella Jumalaa kaikella sillä mitä olen, siellä, missä ikinä Jumala haluaakin minun olevan.
8) Gradun ja myöhemmin väikkärin oheislukemistona mulla on usein ollut Agatha Christien dekkarit, Christian Jaqin Egypti-kirjat tai Conn Igguldenin historiaromaanit. Okei, Umberto Econ kirjojakin tykkään lukea moneen kertaan. Mulla oli lukiossa Waltari-kausi, ja opiskeluaikana enen gradua luin myös hänen historiaromaanejaan, jotka on huippuja, mutta jotenkin noi kirjoitusprojektit vaativat rinnalleen hieman kevyempää luettavaa.
9) Mulla on usein sellainen fiilis, että: I'm an Englishman in New York.
10) Haluaisin oppia luottamaan Jumalaan enemmän (käännettynä: oppia olemaan huolehtimatta turhia.)
11) Haluan nähdä Jumalan tekevän suuria asioita mun elämässä, läheisteni elämässä sekä aina maailman ääriin asti. Se on innostavaa, kun kuulee uutisia siitä, mitä kaikkea Hän tekeekään. Ja vaikka yksittäinen Jumalan teko voi näyttää pieneltä ja arkiselta asialta, niin niistä pienistä syntyy suuri joki, kun ne laitetaan yhteen.

 Haastajan esittämät kysymykset:
 1. Jos olisit reportteri, minkä asian toisit ensimmäisenä päivänvaloon muiden pällisteltäväksi?
Jaa-a, ehkä jonkin sosiaalisen epäarvoisuuden, johon ei vielä ole kiinnitetty huomiota.
 2. Mikä aamulla tympii eniten?
Että pitää nousta sängystä (?)
 3. Lempifilosofisi, miksi?
Descartes, koska se on niin simppeli. Humestakin tykkäsin, sen teoriat esitettiin oppikirjassa niin hauskalla tavalla.
 4. Millä perusteella valitset kirjan iltalukemiseksi?
En useinkaan lue illalla, mutta jos luen, niin luen samoja kirjoja kuin aamullakin. :)
 5. Jos sinun pitäisi opettaa koulussa, minkä aineen opettaja olisit?
Uskonto
 6. Jos olisit diktaattori, minkä asian tekisit pakolliseksi Suomessa?
Hymyilemisen vastaantulijoille :)
 7. Saman diktatuurin nojalla: Minkä yksittäisen asian kieltäisit?
Toisista selän takana pahan puhumisen
 8. Asia, jonka logiikkaa et ole ymmärtänyt yrityksistä huolimatta.
Näitä on varmaan monta, mutta ainakin Kelan pykälät on sellaisia, joita ei vain aina ymmärrä. 
 9. Millainen on unelmiesi taideteos, jonka haluaisit saada tehdyksi?
Rakastan vesivärimaalausta, joten haluaisin, että joskus olisi aikaa ja tilaa maalata teos, johon voisi sitten laittaa kaiken luomisvoimansa. :)
  10. Mikä yleinen tavoittelun kohde ei kiinnosta sinua yhtään?
Oikeastaan mua ei kiinnosta monikaan yleinen tavoittelun kohde, esim. omakotitalo, auto, kesämökki...
 11. Uskotko onnellisuuteen ja mitä se on?
Uskon, että ihminen voi olla onnellinen. Mun mielestä onnellisuus ja tyytyväisyys kulkevat käsi kädessä. Tyytyväinen ihminen voi olla onnellinen, vaikka toisten mielestä sillä ei ole mitään syytä olla onnellinen, kun taas tyytymätön on onneton, vaikka sillä olisi kaikki maailman aarteet (myös henkiset).

 

1 kommentti:

  1. Kiva kun vastasit! Hienoja lukemistoja sinulla. Hauskaa, että sanot Ecoa "kevyemmäksi lukemiseksi" :D

    VastaaPoista