Sivut

sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Ps. 23

Tämän sunnuntain saarna kolahti. Tässä joitan ajatuksia Psalmin 23 tiimoilta. Nämä ajatukset sain Jumalan kohtaamisen viikonlopussa joskus...

Herra on minun Paimeneni
"Sinä tunnet minut. Voit siis olla turvallisella mielellä, Minä Olen Paimenesi."

Ei minulta mitään puutu
"Minä annan sinulle, mitä sinun sielusi halajaa. Minä pidän sinusta huolen"

Viheriäisille niiityille hän vie minut lepäämäään
"Sinä saat levätä minussa, minun armoni ravitsemana. Omista se itsellesi."

Virvoittavien vetten tykö Hän minut johdattaa
"Minä virvoitan sielusi elävällä vedellä. Anna sen veden tulla lähteeksi sydämeesi."

Hän virvoittaa minun sieluni
"Minun läsnäoloni virvoittaa sinut, sinä saat olla levossa, ilman vaatimuksia. Anna sen virvoittaa sinua."

Hän ohjaa minut oikealle tielle, nimensä tähden.
"Minä johdatans sinua. Minä ohjaan askeleitasi, ajatuksiasi, haaveitasi. Luota minuun kaikessa."

Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa
"Minä olen johtanut sinua vaikeiden asioiden kautta. Olen aina ollut sinun kanssasi, varsinkin niinä synkkinä hetkinä. Sinun ei tarvitse pelätä nitään pahaa, sillä Minä Olen voittanut pahan."

sillä sinä olet minun kanssani, sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. 
"Minä olen kanssasi ilossa, surussa, ahdistuksissa, yksinäisinä hetkinä. Anna  rakkauteni tulvia sisimpääsi, sinun ei tarvitse pelätä, sillä Kaikkivaltias Jumala on sinun kanssasi."

Sinä  valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen
 "Minä näytän sinun vihollisillesi, ja niille, jotka vainoavat tai halveksivat sinua, että sinä olet rakas tyttäreni. Pidän huolen sinusta. Saat kokea, että kaikki tarpeesi täytetään."

Sinä voitelet minun pääni öljyllä. Minun maljani on ylitsevuotavainen
"Sinun maljasi saa vuotaa yli, niin, että se siunaus, jolla olen siunannut sinua saa tulla monien osaksi. Kirkkauteni ja rakkauteni saa enentyä kauttasi. Älä patoa sitä siunausta, jonka sinulle annan sanoen: nyt riittää. Ei, tahdon sinun olevan siunauksena edelleen, uusin tavoin. Ota vastaan se siunaus, niin saat olla moninkertaistamassa sitä."

Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani. 
"Minä ympäröin sinut rakkaudellani ja hyvyydelläni. Saat kokea ylen määräistä siunausta elämässäsi. Rakennan suojamuurin ympärillesi, ja saat kasvaa ja eheytyä sen suojissa. Minä annan rakkauteni eheyttää sinut."

ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.
"Anna läsnäoloni vallata  sinut. Tahdon jokaiseen päivään antaa siunaukseni, rakkauteni ja läsnäoloni. Sinä saat kerran asua minun luonani, eikä kukaan tule estämään tai häiritsemään. Odotan sinua."



 


1 kommentti:

  1. Kiitos Leena, tää oli ihana. Varsinkin viime aikoina on psalmi 23 ollut itselle tärkeä.

    T. Hanski

    VastaaPoista